Pagrindinis logistikos uždavinys yra tiekti vartotojams prekes ir teikti paslaugas kuo efektyviau, atsižvelgiant į vartotojų poreikius, todėl svarbiausi logistikos tikslai yra:
• Siekti aukštos vartotojų aptarnavimo kokybės lygio, mažiausiomis sąnaudomis planuojant ir koordinuojant visas įmonės veiklas;
• Užtikrinti pristatymą, vartotojui reikalingu metu, neprarandant kokybės ir taip siekiant gauti kuo didesnį pelną.
Logistikos funkcijos gamyboje apima vartotojų aptarnavimo standartus, užsakymų tvarkymą, atsargų valdymą, transportavimą, sandėliavimą ir saugojimą.
Kalbant apie užsakymus, galima juos skirstyti į operatyvinius, komunikacinius, finansų ir apskaitos.
Užsakymo vykdymas prasideda nuo jo priėmimo ir įtraukimo į gamybos ciklą, išrašant išankstines sąskaitas ar siunčiant klientui užsakymo vykdymo dokumentus.
Komunikacija yra vykdoma, pateikiant užklausimą apie informaciją apie gaminį. Vėliau yra vykdomas pateiktų sąskaitų apmokėjimas bei atliktų veiklų ir jų sąnaudų apskaita.
Logistika atlieka ir šias papildomas funkcijas: informacijos apdorojimą ir tvarkymą; paklausos prognozavimą; gamybos ir sandėlių vietų parinkimą; medžiagų tvarkymą; aprūpinimą; aptarnavimą po sandorio; pakavimą; gamybos atliekų tvarkymą bei brokuotų produktų grąžinimą.
Visos logistikos veiklos: transportavimas, atsargų palaikymas, užsakymų tvarkymas, sandėliavimas, medžiagų krovimas ir tvarkymas turi glaudžias sąsajas su gamybos veiklomis, t.y. kokybės kontrole, gamybos technologijos planavimu; įrenginių technine priežiūra, gamybinių pajėgumų planavimu, gamybos planavimu, darbo įvertinimu, gamyklų teritoriniu išdėstymu ir žaliavų įsigijimu.
Tačiau svarbiausiomis išlieka trys pagrindinės sritys:
• Aprūpinimo logistika. Užtikrina medžiagų ir žaliavų, reikalingų galutiniam produktui sukurti gamybą ir judėjimą teikimo grandinėje.
• Gamybos logistika. Padeda sinchronizuoti visų gamybos padalinių darbą, naudojant mažiausias produkcijos atsargas.
• Tiekimo (paskirstymo) logistika. Susijusi su galutiniu produkcijos vartotoju. Paskirstymas prasideda nuo gatavos produkcijos sandėlių ir susieja gamintoją su prekybos tarpininkais, logistikos partneriais ir galutiniais vartotojais.