Ar žinote, kad 99 proc. pasaulyje auginamų bananų yra vienos veislės. Tai visiškai priešinga nei pvz obuoliai kurių veislių yra šimtai ir jie auginami įvairiausiose pasaulio kontinentuose nepaisant ir atšiaurių sąlygų. Bananai yra dažniausiai perkama prekė prekybos centruose ir dažnai tai vienintelis pragyvenimo šaltinis žmonėms gyvenantiems skurdžiose šalyse pvz. Venesuala, Puerto Rikas ar Urugvajus. Bananai yra maistingi, jų sudėtį 74 proc sudaro vanduo, jie yra natūraliai supakuoti žieve ir svarbiausia pigūs. Skirtingai nuo kitų vaisių bananai yra lepūs augalai ir jiems tinka tik derlinga žemė, drėgnas klimatas ir daug vandens. Jie auga tik palyginti nedidelėje žemės pusrutulio juostoje aplink pusiaują tiksliau 30 laipsnių į pietus ir į šiaurę nuo ekvatoriaus.
Tad kodėl bananai pervežti iš vieno kontinento į kitą 2000 arba net 6000 tūkstančius kilometrų išlieka pigesni nei obuoliai užauginti vos keli šimtai kilometrų nuo parduotuvės? Atsakymas – transportavimo konteineris. Dauguma prekių kurias mes perkame kasdien iš tolimų šalių čia pateko tik konteinerių pagalba kurie iš esmės pakeitė pasaulio ekonomiką ir prekybą. Yra daug būdų prekes perkelti iš vienos vietos į kitą, lėktuvais brangu, sunkvežimiais tikslu, geležinkeliais nelankstu, tačiau laivais tai padaryti yra pigiausia.
Vandens keliuose nėra tokių didelių eismo spūsčių, nėra šviesoforų ir laivui aptarnauti užtenka nedidelės darbuotojų komandos. Vieni didžiausių kontenerius gabenančių laivų išsiverčia ir su 15 jūreivių brigada, be to didieji pasaulio gigantai planuoja ateityje paleisti robotizuoto valdymo laivus kroviniams gabenti. Lūžis prekių gabenimo istorijoje įvykus rinkoje atsiradus konteineriams kurie buvo iš anksto prikrunami neprinokusiais bananais ir pervežami 57 farenheitų temperatūroje. Viena konteinerinis laivas gai transportuoti 80 milijonų bananų vienu metu ir jie skirti šešiems šimtams tūkstančių vartotojų.