Home > Transporto priemonės > Nepirkite prabangaus automobilio, kol neperskaitysite šio straipsnio: visa tiesa apie prabangaus auto išlaikymą

Nepirkite prabangaus automobilio, kol neperskaitysite šio straipsnio: visa tiesa apie prabangaus auto išlaikymą

Ar svajojate apie naują(-esnį) Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Lexus ar kitos prabangios markės automobilį? Ar tikrai manote, jog finansiškai galėsite „pavežti“ tokį sprendimą? Dauguma žmonių (dažniausiai tai būna vyrai), kurie myli automobilius, juos perka ne pagal savo kišenę. Tikrai daug vairuotojų daug dažniau ir daug smagiau vėžintųsi savo transporto priemonėse, bet įsigijus automobilį jie susiduria su skaudžia eksploatacinių kaštų realybe. Jeigu senesnis Opel arba kuklus VW universalas gali būti nebrangiai išlaikomas bei paremontuojamas namų sąlygomis, tai analogiškai elgtis su prabangiu automobiliu būtų kvaila. Taigi, jeigu esate pasiruošę dabar arba netolimoje ateityje pirkti brangų automobilį, minutėlei stabtelėkite ir paskaitykite šį straipsnį.
*Dėl tikslumo pasakysime, kad brangiu automobiliu laikome tą prestižinės markės gamintojo modelį, kurio naujo kaina viršija 40 tūkstančių eurų. Net ir naudotas 2001m. 7 serijos BMW tebėra prabangus automobilis, jis tik ne naujas.

Draudimas

Jungtinėje Karalystėje automobilio draudimas, ypač jaunam vairuotojui, yra toks brangus, kad beveik visi, be išlygų draudžiasi „ant tėvų“. Lietuvoje draudimas nekainuoja tiek daug, bet mūsų uždarbiai vis tiek nėra kosminiai ir ieškoma draudimo sprendimų, kurie būtų pigesni. Paimkime išgalvotą pavyzdį.
Dvidešimt aštuonerių metų amžiaus (28m.) vyras, gyvenantis Vilniaus mieste, su 9 metų vairuotojo stažu ir vienu dėl jo kaltės sukeltu autoįvykiu, įvykusiu prieš tris metus, planuoja pirkti 2016 metų 5 serijos BMW su 3 litrų benzininiu motoru už 23 500 eurų.
Štai kiek jam apytikriai kainuotų draudimas (su galimybe vairuoti kitiems ir vykti į užsienį):
· TPVCA (privalomasis draudimas) – ~700 eurų metams arba 59 eurai mėnesiui
· KASKO draudimas – ~2000-2300 eurų metams arba 160-190 eurų mėnesiui.
Na, o, jeigu imsime dar brangesnį, pvz., Porsche Cayenne E-Hybrid tiesiai iš salono (apytikslė vertė ~93 tūkst. eurų), tai KASKO draudimas kainuos apie 5500 eurų metams (~460 eurų/mėn.), o privalomasis TPVCA draudimas kainuos panašiai, kaip ir BMW atveju.
Nuoširdžiai įvertinkite ar kas mėnesį galite skirti po 250 eurų bent jau draudimo išlaikymui. Naujam, prabangiam auto reikės apie 600 eurų kiekvieną mėnesį.

Tinkama priežiūra ir aptarnavimas

Negalima gero automobilio varyti į garažiuką. Net, jeigu ten dirba pažįstami meistrai, prabangus automobilis turi būti patikėtas į tas rankas, kur darbai gauna garantiją. Paimkime labai paprastą situaciją – keičiant padangas kažkas nepasisekė ir meistrai pažeidė ratlankius. Tikimybė, kad pinigus už darbus atgausite iš meistro garaže – maža, juolab, kad galbūt net kvito/čekio už paslaugas negavote. Patikimame servise viskas gal kainuoja brangiau, tačiau už tokias klaidas jums visada bus kompensuota, o jų ir pasitaiko gerokai rečiau.
Automobilį taip pat labiau verta vežti į autorizuotą servisą, nes ten viskas daroma originaliomis detalėmis, o ne ieškoma pigiausio sprendimo.

Padangos ir ratlankiai

Ar numanote kiek kainuoja gražūs naujo automobilio ratlankiai? O padangos tiems ratlankiams? Naujausių prabangių automobilių ratlankių skersmuo dažniausiai prasideda nuo R18, retais atvejais nuo R17 dydžio. Tačiau daug kas renkasi net ir R19 ar R20, o kartais ir dar didesnius ratlankius. Jų kainos svyruoja nuo 150 iki 400 eurų už vienetą, tad komplektas jų kainuos tikrai nemažai.
Kada kalba pasisuka apie padangas, gerai su keliu sukimbančios Michelin Pilot Sport arba Michelin Super Sport kainuos ~400 eurų už vienetą. Pigesnių variantų galima pasidairyti internete, tačiau nepamirškite, kad gamintojo technologija yra labai svarbus padangų kokybės rodiklis. Pasižiūrėkite į pasiūlą ir geriau įvertinkite tai, kiek jums reikės išleisti – https://www.varle.lt/padangos-automobiliams/.

Aukščiausios kokybės tepalai, kitos priemonės

Į galingą 6 arba 8 cilindrų motorą reikėtų pilti aukštesnės klasės kurą. Jis yra brangesnis, o per metus gali susidaryti kelių šimtų eurų ar net tūkstantį eurų viršijantis skirtumas. Toliau galime pereiti prie tepalų. Pilti bet ką negalima. Tai turi būti gamintojo rekomenduojami arba serviso specialistų parinkti tepalai, tikriausiai pilnai sintetiniai, kuriuos gerame automobilyje rekomenduojama keisti kas keliolika tūkstančių kilometrų. Galite paskaičiuoti, kiek jums tai kainuos.

Tinkamas saugojimas

Jeigu perkate automobilį, kurio vertė viršija 70-80 tūkstančių eurų, turbūt net nereikia pradėti kalbėti apie tai, kaip jį saugoti. Visų pirma tai KASKO draudimo reikalavimai tokiam automobiliui, dėl signalizacijos, gali būti labai aukšti. Palydovinės signalizacijos įrengimas kainuoja tarp 1 ir 2 tūkstančių eurų, o kur dar galimai reikalingas naujų raktelių suprogramavimas, sistemos palaikymas ir taip toliau.
Prabangiam auto reikia ir garažo, apsaugos sistemų, apsaugos nuo gaisro ir stebėjimo kamerų. Visa tai kainuos nemažai.

Išvados

Na štai. Galite matyti, kad prabangus automobilis nėra tik komfortiškas važiavimas. Tai yra didžiulis finansinis įsipareigojimas, mat prabangaus automobilio išlaikymui per metus reikės ne vieno tūkstančio eurų, o pradinės investicijos tinkamai eksploatacijai gali kainuoti ir dar daugiau.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *