Home > Procesų valdymas > Padangų raštas ir jo įtaka vairavimui

Padangų raštas ir jo įtaka vairavimui

vasarines padangos

Kaip manote ar svarbu koks raštas yra įspaustas jūsų padangos gumoje. Jei apie tai nesate girdėję, turėtumėte nustebti nes tai yra visas mokslas, tūkstančiai specialistų nuolat tobulinančių šią atrodo paprastą savybę tam kad automobilių valdymas būtų stabilesnis ir saugesnis. Tikriausiai pastebėjote kad vienos padangos turi gilesnį, labiau išreikštą raštą, tuo tarpu kitos beveik lygios su pavieniais negiliais įdubimais. Yra asimetriškos ir nekryptinės.

Darosi painu? Netrukus paaiškinsime. Viskas paprasta. Visa esmė slypi tame kad protektorius yra svarbiausia padangos vieta nes ji liečiasi su kelio danga ir nuo to priklauso kaip automobilis elgiasi kelyje. Savaime suprantama, kad svarbesnis yra žmogiškasis faktorius, pasirinktas saugus greitis, kelių eismo taisyklių laikymasis, tinkamai įvertinti kitų eismo dalyvių veiksmai ir bendra kultūra kelyje.

Mokslininkai savo ruožtu praleidžia metus kurdami ir testuodami skirtingus padangų protektoriaus raštus ir jų kombinacija tam kad kritinėse situacijose automobiliai būtų geriau valdomi ir prognozuojami. Nuo protektoriaus sąveikos su kelio danga priklauso kaip transporto priemonė elgsis ekstremaliose sąlygose. Vasarinės padangos be gilaus protektoriaus duoda geriausia sukibimą, stabdymą esant sausam orui, ilgas dėvėjimo laikas.

Į estetines pačios padangos ir protektoriaus savybes nereikėtų kreipti per didelio dėmesio nes ne šios savybės lemia vairavimo kokybę. Kur kas svarbiau pasidomėti koks yra padangos stabdymo kelias esant skirtingoms sąlygoms ir lyginti tarpusavyje kai renkatės. Padangoje esantys grioveliai skirti pašalinti vandenį, kuo šie grioveliai gilesni tuo greičiau pašalina vandenį ir ratai geriau stabdo kai šlapia tačiau blogiau kai sausa.

Padangų protektoriaus keliamas triukšmas yra dar viena savybė į kurią turite atkreipti dėmesį jei jūsų automobilyje nėra įrengta gera garso izoliacija, ypač galinėje dalyje. Ilgoje kelionėje gale važiuojantiems keleiviams tai gali sukelti diskomfortą. Norint subalansuoti visas gerąsias padangos savybes jos yra kuriamos asimetrišku raštu, tai aktualu kai padangos naudojamos įvairiomis sąlygomis, didesniais greičiais ir siekiama padidinti valdymo tikslumą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *